Adventsfönster..

Ja nu e de klara inför advent o kommande julmånaden...
 
Varit en stund med syrran o Elias i em..
Jag följde med honom o hämtade honom på dagis..
Det va roligt, dels för o se hur han har de o dels för att jag själv jobbar på olika dagis o ville kolla lite:P
 
Glad som en solstråle åkte vi på lite småshopping innan vi kom hem till dom...
Då gick jag o elias o läste bok i sängen tills sandra va klar med deras middag..
Sen började jag o Elias med efterrätten...
 
Det blev superduperenkel äppelpaj på Pilas vis..
 
tunna äpplen med kanel i en pajform
Sen havregryn o en sjuhelsikes blandning med nötter..
Ringla lite smällt/flytande honung över o sen in i ugnen i ca 20 min på 175 gr..
 
till hade vi kesella vanilj (Inte supernyttigt)..
Ett nyttigare val är naturel yoghurt, lite naturell kesella o vanlinjpulver (inte vaniljsocker nu alltså, utan kryddan)
 
Namnam...
 
Nu ska jag stanna i soffan resten av kvällen..
Kommer nog slocka ganska fort..
 
Pöss o hej..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0