När man tänker efter..

.. o lite djupare än vanligt kan man bli rätt less på saker o ting, o inte nog med det, sig själv!
 
Idag hade vi möte, jag o chefen satt o väntade på A som inte fattade galoppen riktigt:D
Vi kom in på ett ämne som jag själv inte vet hur, men nu blev det så..
O efter en stund säger han "men du e ju en stark person o fixar sånt"...
Då började jag fundera lite...
Är jag så stark?
Vad får andra att se mig som det?
 
Jag vet, jag har kanske en hård attityd, utåt..
Men e jag så hård?
 
Jag kan ibland säga vad jag tycker o tänker, o jag borde kanske ibland varit tyst..
Men å andra sidan så tror jag man kommer längst med o göra det..
 
Skulle jag beskriva mig själv skulle det nog bli "omtänksam, iskall o svår o nå på djupet"
Men framför allt så e jag fruktansvärt egoistisk, faktiskt!
O det skrämmer mig lite...
 
Mitt e mitt, ditt e ditt..
Vad jag vill, vad jag gör, vart jag ska har alltid prioriterats först..
Men vill jag inte så kan jag ju inte göra det, eller?
 
Jag har alltid varit en ensamvarg..
Jag har många vänner, men få jag verkligen tar mig tid för..
Ni alla betyder massor, men jag visar det sällan..
Fråga mig inte varför..

Jag e social, för övrigt..
Pratar konstant, typ..
Men när jag tänker efter så har jag bara umgåtts med 7 olika personer på tre månader..
Jag jobbar sena dagar, o kvällarna försvinner på träning, matlagning o måsten..
Men samtidigt som kvällarna kunde gått till fikastund med vänner så trivs jag att gå runt i min värld, o framför allt vara tyst..
För jag pratar nästan 8 timmar per dag..
Så lugnet är behövligt för mig..
(ni ser, nu kom det igen, för MIG)
 
Jag har haft lätt för att lägga 110% på någon som sedan gör att jag glömt bort mig själv..
Kan det vara det som ställt till det hela?
Att jag e så självisk, när jag väl kommer på att jag oxå behöver min tid....
 
Jag får ofta höra att jag e snäll, öppen o omtänksam..
Men varför känner jag mig då så sjukt egoistisk!
 
När jag fyllde 20 år hade min kusin fixat ett ihopplock av minnen i ett häfte..
Då hade även mina nära o kära fått beskriva mig med ett varsitt ord..
Det va bland annat "envis, hård, fundersam o hemlighetsfull"...
Ja, som ni ser så har inte mycket ändrats på dessa 5 åren..:P
 

Jaja..
Jag skulle väl egentligen bara få ur mig lite..
Jag ska försöka va mer omtänksam, släppa in er på ett annat sätt o ta mig tiden till de som förtjänar den..
 
Dom hade nått gemensamt, jag blundade för det.
Jag har alltid hållit hårt, om dom jag inte orkat med
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0