En härlig fredag..

Dock började den med att jag åter igen vaknar av en maskin utanför fönstret vid halv 8..
Denna gången va det en gräsklippare som for fram o tillbaka..
Men men, sovmorgon kallas det väl ändå...

Började sent idag så hann fixa lite innan jag tog cykeln till jobbet..
Kände ett litet lyckorus just då, eller nästan som vårkänslor som spritter i kroppen..
Jag visslade o styrde hela dagen..
O att trampa va inte ens jobbigt utan mer en härlig stund..
Ingen stress o bara frisk härlig luft i fint väder..

Efter några bra, lugna o snabba timmar på jobbet cyklade jag hem genom stan, insåg att det va något på gång då det va trubadurer lie här o var..
Utanför "stjärnan" va det fullt ös o jösses va högt det va, stackars de som satt där o fikade:D
Sen va det lite småbord utställda här o var..
När jag va inne på Willys va jag tvungen o fråga vad som va på gång, o svaret blev VP-milen..
Dhaa, jag hade ju läst om det o ändå va det som bortblåst:D

När jag kom hem började jag styra i köket, o plötsligt hör jag ett himla liv utanför på gatan..
vad händer, jo... hela VP-milens duktiga springare drar förbi på gatan..
Så där stod jag o såg dom svettas o flåsa o hejade på en o annan person jag kände..
O ja, jag väntade med o tända ciggen tills de sprungit förbi:D

Ikväll blev det kantismackor o lite fångarna på fortet..

Ny arbetsdag imorgon..
De timmarna kommer som vanligt vara för få för det jobbet som ska göras:/

Nåja, den dagen, den sorgen..!!

Tjapp o tjimm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0