Fyttiracken...

Jag hittade både jordnötssmör och kokosolja på maxi innan..
så jag satte igång o bakade chokladfudge och banankakor..
 
O nu har jag satt mig ner o tittar på "så mycket bättre" med en kopp te o smaskar på dessa nyheter...
(ps: koppen använder jag de stunder då jag saknar Magda som mest, känns lite bättre då<3)
 
Banankakan va ingen höjdare..
Då jag hittade receptet så trodde jag bilden visade hårda kakor, men dessa blev mjuka o bananen tog över för mkt..
 
Men fudgen, jag säger bara FUNDGEN!!
En klar 10-poängare!!
 
Därför kan jag bjuda på receptet:)
 
Mixa i matberedare för bättre koncistens..
 
ca 12 dadlar
1 msk kokosolja
2 msk kakao
ca 1,5 dl jordnötssmör (krävs nog inte så mkt)
2-3 msk mjölk
 
Det blir som en "len" gegga..
 
Tryck ut på ett bakplåtspapper i en form, ju mindre form, ju högre fudge, ju bättre:)
Ställ in i kylen i minst 3 timmar..
Skär i kuber o smaska på..
(de mjuknar fort i rumstemp)
 
Livsfarligt goda..
men till er duktiga människor där ute..
Jordnötssmör, hur nyttigt är det, egentligen??
Känns inte nyttigt alls:/
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nyttiga fetter i de men full av kcal så snåla på de:)
Måste ja nog få ett provsmak på:)

2013-12-07 @ 22:04:08
Postat av: Pila -Svar till syrran

Jag kan tänka mig det..:/
Eller ah 600/100 gr typ stod det..
Jadå, det ligger ett gäng i frysen..
Ätit 7 st nu :/ supergoda..

2013-12-07 @ 22:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0