Trött på detta nu...

Det är inte normalt att hålla på så här..
Det är som ett beroende, det är inte själva sockret jag behöver, det är själva handlingen..
Att äta det, att mätta tanken på att göra det..
Jag vill inte lägga mig dömätt på skräpmat eller godis o vakna trött o grinig..

När jag va duktig, när jag va "ren" mådde jag bättre o va piggare o positiv..

Nu går jag i en dimma o är allmänt depp o omotiverad..

Hur kommer jag upp på banan igen, o hur kommer jag ur den onda cirkeln??

Det är otäckt när man inser vilken kraft tankar har..
ALLT sitter i huvudet..
Känslor, beteende o sättet man ställer sig till nått..

Jag har mycket att jobba med, när det gäller mitt tankesätt o mina rädslor..

Jag kan inte låta detta ta över mitt sätt o leva..
Jag måste lära mig att våga chansa, våga utmana rädslorna o jag måste inse att trösta sig med mat/socker inte hjälper mig alls..

Jag har en kropp som behöver lite extra hjälp på traven, o då kan jag inte äta mig invalid, jag måste röra mig för att inte bli det..

Nu ska jag o min välfyllda mage gå o sova..
Imorgon jobbar vi några timmar till...

God natt...

Kommentarer
Postat av: Carro

Läser mycket om sånt där i skolan, hur en beteendeförändring sker, och inte fasen är det lätt. Men jag GARANTERAR att du fixar det! Hejar på dig :)

Svar: Jag försöker verkligen.. tack för "hejandet" :)
Hoppas allt e bra med dig..!!
Pila

2013-03-05 @ 21:04:06
URL: http://carrohjelm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0