Vem ville va med o städa?

Vaknade ca halv nio o täntke "fan, har inte larmet ringt än?", men insåg sen att jag va ju ledig..
 
Så runt nio klev jag ur sängen o gjorde en frulle i tysnaden...
 
När kaffet va nere tog jag tag i dagens städning..
Blev ganska ordentlig städning denna ggn faktiskt..
Dammade av alla hyllor o bänkar i alla rum, dammsugade o torkade golven..
Känns bra när det e klart..
 
Men nu till det lite roliga..
Jag ställde en torkrulle på bänken (vid micron) o när jag va i tvrummet hörde jag en dov duns o förstod att det va pappersrullen som välte ner, den är inte så full o hårt packad så den föll nog ihop innan den trillade ner..
Men när jag kommer in i köket ser jag detta!
 
 
Hur kom det sig att den stod så fint, uppåt o inte ihoptryckt dessutom?!
Hur kom den enda till köksbordet`?
 
Jag flinade bara o tänkte, jaja, hjälp gärna till för så roligt är det inte:D
 
Sen gick jag ner på stan o köpte lite godricka o hittade A-M som jag jobbade ihop med innan..
Va kul o se att allt löste sig för henne :)
 
När jag kom hem fick jag ångest av handlingens "dumheter" som slank ner lite för lätt..
Så jag tog cykeln o trampade upp mot skogen vid Stensåkra..
Trodde blåbären hade kommit då jag såg några när jag va på väg ner till stan..
Men vid det bästa stället va det inte ens knoppar, men vidare på cykelnbanan hittade jag några..
O även smultron:)
 
Så det räcker iaf till morgondagens frukost o ett mellanmål..
 
Det är sjukt kvavt här nu o det kom en åskskur nyss, hade inte varit helt fel med några smällar så man kan andas igen..
Kvittar vad man gör för svetten rinner iaf..
 
Imorgon ska det jobbas igen..
Sen är det ledig helg med äventyr som väntar:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0