2 år...

Idag va det 2 år på Granngården..
Åren har gått fort, o jag har lärt mig massor...
Har fortfarande massor kvar att lära mig, men varje dag ger något nytt...
 
Idag är även dag 2 utanför FF..
O jag kör vidare så gott det går..
Har jag fortfarande viljan så varför inte köra på...
 
Jag älskar min musli jag gjort från FFreceptet, o jag längtar till frullen varje kväll..
O knäckebröd äter jag 3 om dagen, o fortfarande gillar jag det, speciellt med keso, kalkon o paprika på..
Mellanmålen med äpple, keso o kanel går ner lätt..
O så förstås min lakritsglass med hallon..
Går jag ner av detta så varför inte köra på:)
 
Enligt FF går jag ner av 1500 kcal, ligger stadigt på 2000, o går upp redan över 2000-talet..

Jag är svag för socker, men är inte sugen för tillfället, för jag äter med jämna mellanrum..
Så jag är "rädd" för att "unna" mig o sedan falla tillbaka i gammalt mönster..
Ju längre jag håller mig borta, ju bättre..
Right?!
 
Imorgon är jag ledig igen..
Sen börjar mitt 8dagarspass..
har sådana nu framöver då vi har söndagsöppet några månader nu..
Men men, jag uppskattar ledigheten liiiite mer då:)
 
Jag hade en liten diskussion med en vän idag..
en nära vän, en som inte hör av sig dagligen, men som jag vet finns där varje stund jag behöver...
Det är inte så självklart, alla har inte en sådan...
Jag har många vänner, eller iaf de jag känner något för..
Men hur ofta hör jag av mig till dom?
hur ska de veta att jag tänker på dom när jag inte säger det till dom..
jag är sjukt dålig på att hälsa på, eller bara ringa ett samtal..
Varför, när det är så enkelt o så trevligt?!
Förmodligen går jag runt i min bubbla, jobb, träning, matlagning, sova..
Slutar alltid runt halv 7..
Tränar någon timma kanske, sen ska maten fixas så jag har mat till jobbet dagen efter..
Sen är kl 21 o jag hamnar i soffan o laddar upp för en ny dag..
 
Ibland önskar jag att jag hade ett jobb då jag slutade 16, då hade jag hunnit umgås med vänner, träna o laga mat lite oftare..
Men men, jag ska bättra mig..
jag tänker inte förlora er för att jag är självupptagen, så det så!!
 
Vi säger så, så länge..!!
 
Kraaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0