Fredagskväll..

Då va det fredagskväll o jag har landat i soffan...
Var en snabb arbetsdag då jag fick sen lunch så eftermiddagen gick galant..
 
När jag satt i lunchrummet kommer LM´s karlar upp o fikar..
Det dividerades om de skulle äta bullar eller glass till kaffet..
O en av dom säger att han hoppar över då han måste tänka på vikten.
Han hade aldrig vägt så mkt som nu sa han..
Då slog det mig, som en käftsmäll..
När jag började på granngården vägde jag 11 kg mindre än idag..
Så när jag kom hem kollade jag mina gamla almanackor, skriver vikten varje månad..
O hör här..
Från april 2012 till oktober 2013 hade jag ökat 18 (!!!) kilo!!
På 19 månader!
WTF?!!
 
Behöver man säga att man är en jojobantare?!
Kusligt...
 
Ikväll har jag gjort "äppelmuffins" till morgondagens mellis på jobbet..
Det är äggvita, musli o äpple med kanel som man gör i ugnen..
Till det blir det vaniljkesella...

Helt dugligt:)
 
Till kvällsmat gjorde jag tonfisk i stekpannan med parpika som jag sedan blandade med kokta grönsaker o bulgur o en klick kesella..
Det slank ner lätt:D
 
Nu jobbar jag fram till fredagkväll nästa vecka o hoppas att dagarna flyter på bra...
 
Hoppas ni alla får en bra helg...
Kommer solen, så njut åt mig oxå:)
 
Tjaoo..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0