En ledig dag i Västervik..

Idag ringde alarmet kl 9 efter en bra natts sömn...
 
Vid 10tiden åkte jag mot Västervik för ett kort, men gott läkarbesök hos reumatologen..
Jag plockade upp mor min på vägen o fick därför ett trevligt sällskap med mig..
Vägen dit gick snabbt som attan, kan bero på att vi pratade hela tiden:D
 
Först blev det dollar store, det är bättre där än i Eksjö tycker jag..
Bra ordning o större yta..
 
Sen ner till stan för lite klädbutiker, udda små prylaffärer o Tant grön!!
Tant grön är ett fik med både dagens lunch o räkmackor i alla dess modeller..
Har hört att dessa är supergoda men har alltid lyckats få läkartid på måndagar då det är stängt.
Då idag va det dags för premiär..
 
Han som ägde det sa att de va näst bästa i sverige, o att Gothia towers hade 20 gram mer räkor än dessa..
Men tycker de va mkt godare o finare gjorda:)
 
Fiket va inrett med gamla detaljer, en del bord va gjorda av symaskinsbord o gamla träplankor..
O ljus o fina blommor stod på borden..
Kopparna va i keramik o det va lugnt o fint..
på sommarn har de uteservering på bakgården bland massa murgröna på staketet..
Mycket värt ett besök!!!
 
Nu till besöket!
Proverna såg fortfarande bra ut, har varit bättre men ligger fortfarande på bra nivå..
Jag kan röra mig bättre än sist när det gäller alla olika rörelser..
Det skiljer bara 3 cm från sida till sida, men det beror på mer stelhet i högra "pelvos".
Så nu ska jag träna satan på att komma ner till golvet med händera med raka ben!!
 
Han hade något nytt system nu så han poängsatte mig o min förmåga typ..
Låg på 1,4, vilket va mycket bra.
Ju högre siffra, ju sämre är min kropp o förmåga att "leva normalt"..
 
Så nu ska jag tillbaka om ett halvår igen, o då ska jag banne mig ner till golvet!
Nu gäller det bara att proverna fortsäter va bra o att jag får fortsätta ta sprutorna!!
 
Jag hann hem till kvällens step som va ahtletisk..
Så va hemma en timma o vände för att studsa låda en timma..
Ikväll va den timman extra lång..
Det va länge sedan kroppen kändes SÅ tung..
Nog att jag har en del att bära på, men benen va som bly o ibland ville de bara inte jobba med mig..
Hoppen va som om  heffaklumpen landade på lådan..
Usch så ledsamt det är då..
Inte ens en kick fick jag..
O jag va glad för att det inte va pump jag gick på, då hade jag inte orkat något alls..
 
Vad detta beror på`?
Förmodligen fel mat o för lite vatten..
 
Nåja, bättre lycka nästa gång...
 
Måste även skryta lite om min syster..
Hon tränar på, trots att hon snart går in i 5e månaden med mina nya "systerplutt"...
Hon kämpar o det kallar jag karaktär...
Du är kanonduktig syrran, o det glädjer mig så länge du orkar träna att ha dig där..
Det är inte samma sak att träna utan dig!! <3
 
Tack för sällskapet idag mammi...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Åh nu blir ja tårögd
Ja ska allt fortsätta tills kroppen säger stopp
Å ja måste oxå tänka på de där med vatten å kost
Att de gått utför så fort å spegelbilden e inte den samme

Men ge dej fasen på en någorlunda ff månad igen du som e ensam å kan äta Samma mat 2 dagar i rad:) du förlorar sockersuget iaf :)

Bra jobbat idag iaf
Du kunde llka gärna struntat i de:)


Svar: Jag funderar på att köra i mars när alla födelsedagar o "shit" är över..Jag har ju grunderna i ryggmärgen så att säga:)
Det är bara huvudet det är fel på..:/
Kämpa på, snart är det sommar o då ska du ligga i brassestolen med iskall hallonsoda o vänta på att köttet är grillat o klart..
Sen kommer Pluttis o då har du en "egen kropp" att jobba med..
Love you all..
Pila

2014-02-04 @ 22:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0