Städardagar..

Efter jobbet igår tog jag tag i städningen här hemma..
Det putsades, dammades o skurades..
Så det kändes extra bra att sätta sig i soffan vid sjutiden med tända ljus o en maskin tvätt på tork..
 
Idag tog jag sovmorgon igen:D
Jag är bortskämd med det där..
men ryggen o jag va inte sams idag..
Den va stel i ländryggen o stålade ut i magen..
Men hur mkt har jag rört på mig denna veckan?
Ett steppass är inte mkt o skryta med...

nu har jag varit ute på stan o slängt skräp o pantat lite flaskor som legat o skräpat..
Jag pkte oxå upp o tvättade bilen på mästertvätten..
Men jag vill ha vår, en varm vårdag så jag kan åka ner till haga o putsa o waxa den...
Det är maaaassor med asfaltsprickar nu o rost till förbannelse..
Det är rost mellan dörrarna, på bagageluckan o skärmkanterna..
Varje gång jag tvättar hittar jag mer o mer...
Så ledsamt..
Suck...
 
Nu är det en timma kvar sen är det dags för box..
Tyvärr jobbar syrran men jag ska dit iaf o slå skiten ur mig..
det gör nog gott för kropp själ..
 
Ha en bra söndag..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0