Lite smått förvirrad..

Jag skrev för några dagar sedan att jag va sugen på att bli hundägare..
Jag väger för o nackdelar dagarna igenom..
Vet inte alls hur jag ska göra..
Vet inte heller varför jag "stressar" med ett beslut..
Jag jobbar på "hemmaplan" vilket är en fördel.
Men de finns dagar som idag, då jag jobbar 12-18 o en halvtimmas rast..
På den halvtimman kommer jag inte hinna åka hem, ut o gå med hunden o äta, eller?!
Jag har en tvårumslägenhet, känns dumt att låta en hund leva instängd här med mig, eller måste man ha hus?
Jag har en liten bil, men kanske får den rum, om den nu inte är åksjuk el liknande.
Jag har ett skogsområde bakom huset, perfekt!
Jag har rimlig lön som skulle täcka mat o försäkring.
Jag har en familj som vill hjälpa mig vid eventuella resor o knipor.
Men jag vägrar bli en av dom som lägger ut hunden till salu igen efter något år för "de har inte tiden".

När vi förlorade R o I för lite över 4 år sedan kändes det som ett svek mot dom, trots att jag idag inser att vi gjorde dom en tjänst på något sätt.
O jag vill inte svika en hund till, jag vill vara en säker ledare o jag vill vara säker på min sak.
Om hunden o jag har 10 år ihop så är jag närmare 40 år, vilket innebär att jag förhoppningsvis har gått igenom en hel del förändringar i mitt liv, men kommer det vara negativt för hunden?

Jag känner till många hundägare som klarat av både barn o hus o jobb utan att hunden fått lida, o hur vet jag att jag är en av dom ägarna?!

För mig är inte en hund ett djur, det är en familjemedlem som man ska älska som sitt eget barn..
Tiden ska finnas, lugnet o kärleken men samtidigt ledarskapet och envisheten.
Är jag för mesig?
Kommer jag kunna stänga dörren o se de där sorgsna ögonen som undrar när jag är tillbaka när jag ska till jobbet..

En hund ger så mkt mer än sällskap, men har jag lika mkt att ge tillbaka som jag skulle få av den?!

Jag är rädd för att misslyckas helt enkelt..
men det finns så många som lyckas jättebra, vem säger att jag inte är en av dom?

Gaaash va knepigt..
Varför skulle jag komma på denna tanken..:/

Kommentarer
Postat av: Sandra

Harkel Harkel här skriver en som kommer va hemma å ledig i nästan 2 år:/ så de finns ofta hjälp med rastning :)

Svar: Men jag vet oxå hur mkt jobb du har framför dig syrran.. Jag kan inte begära att du ska plocka med dig Elias o plutten när du är helt slut för att gå ut med min hund:/ (dock kom jag på att du har trädgård) haha..
Pila

2014-01-22 @ 19:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0