Dubbelmoster...

Sent igårkväll ringde syrran..
Vattnet hade gått..
Jag va där på några minuter o som vanligt så rusar mitt hjärta mer än hennes..
 
Jag kommer aldrig förstå hur man kan vara så lugn i ett sådant läge..
Kunna gå runt o fixa saker i lugn o ro utan minsta tecken på varken panik eller nervositet..
 
De valde att stanna hemma några timmar till innan de kraftigare värkarna kom..
Jag låg där på en madrass, såg upp på syrran sittandes i en fotölj med händerna på magen, Coollugn!!
Jag kunde inte somna för hörde hennes andetag o blev mer o mer orolig...
 
De åkte sedan mot BB o jag blev kvar jämte en sovandes Elias...
Jag va nervös över hur han skulle må när han vaknade o de va borta..
Men de hade talat om allt för honom o han visste vart de skulle o vad som skulle hända...
 
Sms trillade in då o då..
O jag låg med mobilen i handen..
 
Vid 07.55 föddes en liten flicka..
Elias lillasyster o deras dotter...
MAGISKT..
 
Jag ville inte väcka Elias som sov så gott så gick upp o tog en kaffe o försökte smällta det hela..
 
Sen gick jag ner, la mig jämte honom o när han vaknade sa jag..
- vet du va, du är storebror nu..
Han log så alla hans små tänder visades..
- Det blev en liten flicka, säger jag..
Han ler igen, reser sig upp snabbt o säger
"Så det blev ingen Sven då?"
Hahahaha..
Då började vi skratta både han o jag..
 
Sen låg vi o diskuterade om allt vi skulle lära henne o hur hon skulle få vara med på alla lekar,.
Han sa att han skulle gosa med den när den kom hem, o det skulle jag oxå få göra om han fick va först.:)
Sa till honom att jag ville det, men att det va mysigare att gosa med honom..
Då sken han som solen..:)
 
Sen fick vi trevlig kaffebesök så han glömde nog bort det där med lillasyrran för hockey stod på schemat..
Svetten rann bokstavligt talat om pojken, men fick i honom lite glass o dricka iaf..:)
Tack för att ni kom till nervklena mig o stolta Elias..:)
 
Jag har fått bilder på lillflickan o det va en liten miniSandra tycker jag..:)
 
Nu hoppas jag att de hinner vila ut ordentligt innan de åker hem..
Längtar efter att få träffa knytet..:)
 
O du syrran..
Jag är mer än stolt över dig, alla dagar i veckan..
Du är bäst...
Tack för att Ni ger mig så fina barn att rå om...
Love you..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0