What a day!!

Oj va vi har hunnit med mkt idag! Så mkt att jag knappt hunnit ta in allt.. Dagen började med frukost vid 9.. Sen buss mot Palma vid 10.30.. Tog ca 75 minuter tills vi va på plats i storstaden.. Satan vilken trafik o vilket sus! Kände sig sååå liten i allt det där vimlet.. Eftersom jag ville se katedralen så försökte vi hitta den men lyckades vimsa bort oss en aning.. Mor o far har varit i palma innan men inte ens dom visste vart vi var! Så fick fråga oss fram längs med vägen! innan vi kom fram tog vi ett stop där jag tog en kaffe, starkt!!! Sen undertiden vi gick så hittade dom ett litet köpcenter de hade varit inne i så kollade en snabbis innan vi hamnade i jättemysiga små gränder o lyxbutiker! Sen hittade vi katedralen:) myyyycket vacker byggnad! Sedan blev det taxi till portopi, ett köpcenter på 3 våningar där jag provsmakade supergott iste, men påminde om ett jag har hemma så ska testa att göra likadant.. Därefter tog vi buss till cala major där mamma o pappa bott på hotell, så vi gick ner till stranden där de både fick se samma gamla dam som satt där förra året o matade duvorna o sin lilla strandbar. Då kände vi en o annan regndroppe o började gå upp mot butikerna igen, men kom inte långt! Himlen öppnade sig totalt o jag har nog aldrig sett sådant regn innan! Fick ta skydd under en restaurangentré men va redan dyngsura! blixT o dunder kom det med! Men bara vidare med nästa buss till palmanova för att där se hur syrran hade det när de va där:) när vi klev av så tröstade vi oss med en breezer tills det slutade regna! Gick i affärerna lite o jag hittade en hårklämma, fotoalbum, melontobak o maracuya, passionslikör som är en av ingredienserna i favodrinken caribien dream;) sen blev det taxi tillbaka till Palma för att hinna med bussen till alcudia, men den taxin fattade fel o släppte av oss vid fel station, så bara in i nästa o tut va det! Hade aldrig hunnit eller hittat dit i tid! Direkt in i bussen o en timma senare uppe på rummet o in i duschen! Pjuhu!! Eftersom meningen var att vi skulle äta vrålftukost gör att klara oss under dagen så blev det aldrig av att vi åt , så efter 12 timmar utan mat satt det fint med amerikansk buffé (pizza,hamburgare,pommes o cheddardip).. Sen blev det uppträde som ikväll va Acrobater, 4 black man med enorm fysik o styrka!! Efter en drink o persikesnaps va jag totalt slut o vid 23 tiden gav vi upp för idag!! Ska läsa lite o sen sova! Imorgon är planen solning på förmiddagen.. Blir vi rastlösa kanske vi kollar in alcudias gamla stad.. Hamnen vill jag se oxå:) en sammanfattning av dagen blir: i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0