Soffhäng..

efter några timmar på jobbet blev det hem o äta för att sedan ge sig upp till syrran o traska ut på en härlig promenad i solen.. 
 
när vi kom in i värmen igen blev det kaffe o lite mellis.. På bara en liten stund hann himlen bli svart o snön vräkte ner! 
När jag kom hem blixtrade det o trodde jag va knäpp men va fler som såg det! 
Vad händer med Sveriges väder!? 
Åskade ju på lucia oxå:S
 ikväll blev det ett litet hemmapass innan jag gjorde en supernice skinkpaj till Melodifestivalen.. 
Som igår så åt jag alldeles för mkt.. Suck! 
Brukar aldrig ta två gånger, men med gårdagens Kantarellcreps o kvällens paj så skrev monstret i skallen efter en portion till.. 
Ikväll är oxå en sån kväll då en skål godis hade suttit fint, känslan att moffa munnen full av choklad o annat gott.. Men icke! 
38 dagar utan idag o än ska jag inte låta sockermonstrena vinna!! 
 
Ligger i soffan o grubblar lite just nu.. 
Ibland undrar jag vad som hände, hur det blev så annorlunda, så konstigt.. 
Vad gjorde jag, eller vad gjorde jag inte.. 
vad hade jag då som jag inte har nu.. 
eller tvärt om! 
Men samtidigt så inser jag att tiden förändrar en hel del.. 
Både oss människor o sätt att se på saker o ting.. 
det finns stunder då jag skakar bort saker o ting utan minsta känsla.. 
Men sen kommer det bara ett stort Frågetecken o jag undrar vad som kunde gjorts annorlunda.. 
Men det kanske inte alltid hänger på just mig! 
För denna gången har jag gjort allt jag kunnat, men det verkar bortglömt många gånger.. 
men det är väl som vanligt, det är ju inte direkt första gången.. 
men men, jag kan oxå förändras!
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro Hjelm

38 dagar utan, GRYMT :D
Kul att se att du är lika aktiv och duktig som när jag bodde i Vetlanda :) Kör hårt!

Svar: Taaaack Carro!!😊 vad glad jag blir när du skriver så! Jag försöker hålla igång men blir bara pass, fortfarande vilsen i gymmet trots ditt engagemang att visa mig.. Men det kanske kommer:) hoppas allt är bra med dig! Kram
Pila

2015-02-11 @ 00:09:59
URL: http://hjelmcarro.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0