Bodycombat!

Gjorde ett klipp på Netto ikväll..
Proteinpulver för bara 59 kr, slog på stort och köpte en i varje smak..
Förstår nu varför de va nedsatta, de smakade inget bra:D
Men de går ner i smoothiesarna iaf..
 
 
Men hur eller hur så var det måndag, och det fick bli Combat hemma då jag inte hann sluta till passet...
På friskvårdscenter är det måndagar och torsdagar kl 18..
Vilket innebär att jag kan gå 1-2 ggr/månad, därför blir det combat på måndagar på hemmplan...
Jag tillsammans med ett par andra Combatvänner har fått turen att få låna instruktörernas "utbildningsskivor" från gamla pass....
 
 
Det blir inte samma sak, men saknar spegelbilden men det går bra, och när svetten bokstavligt talat flyger från kroppen på låt 3 av 10 så är man på rätt väg:)
 
Att starta veckan med detta är en härlig början..
 
För er som inte vet vad Bodycombat är så innebär det att man under 10 låtar gör olika slag, sparkar och kickar mot sin egen spegelbild..
Man kan nästan kalla det för en form av dans då det mesta sker i takt till musiken...
Man blandar övningarna från olika kampsporter..
Vissa låtar är mycket ben, andra är mkt slag..
Favoriten för mig är låt nr 7, Muay thai.. Det är sista pulslåten och man tar i tills hjärtat rusar och man knappt får luft..
Låt nr 8 är sista slaglåten och känslan av att bara mata slag tills armarna går av sig själva och man får avsluta med en hård höger upp i luften som avslut är magisk.. Har man inte tagit ut sig då är man besviken..
För sen är det magövningar och sista låten stretch...
 
Det är mkt tänk på höger/vänster och antal.
Men man kommer in i det och ju fler ggr man gått, ju mer älskar man det...:)
 
Man tränar inte bara armar o ben på dessa passen, bålen och ryggen får en omgång som heter duga, därför är detta passet viktigt för mig.
Jag känner när jag varit utan combat för länge, då säger min svank ifrån och då blir jag stel...
 
Gillar man hårdrock och att få slå sig trött med ett leende på läpparna och samtidigt fyllas av sprudlande lycka så gå på detta passet.
Titta på youtube, Les Mills Bodycombat.
Vi ses!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0