Bodypump!

torsdag brukar betyda bodypump, så även ikväll! 
för er som inte varit på det (än) så betyder det en ordentlig genomgång för kroppen! 
stång, vikter o "låda"! 
Passet är 10 låtar (en timma) och man går igenom hela kroppen. 
Låt nr 
1.uppvärmning 
2. Ben 
3. Bröst
4. Rygg 
5. Triceps
6. Biceps 
7. Utfall 
8. Axlar
9. Mage 
10. Stretch 
det handlar alltså om ca 5 minuter av varje muskelgrupp, så man kan inte förvänta sig snabba o stora resultat utseendemässigt om man går 1 gång i veckan, men det gör verkligen gott för kroppen! 
Många kommer in nya o slänger på för mycket vikter o tänker "jag bänkar ju 25 kg i vanliga fall, så 20 borde bli bra" o så blir allt så fel! 
Man kan inte jämföra hur man lyfter 10 reps ute i gymmet med detta! 
för under dessa låtar jävlas du med musklerna på många olika sätt, det kan gå jättelångsamt ena stunden, sen kan det övergå till 8 snabba o vips ska man stanna i botten o "gnugga" 16 gånger. Så det gäller att inte gå ut för hårt i början utan känna sig fram:) 
 
Jag gillar att utmana mig själv, att alltid våga lite till, men idag va jag trött i kropp o knopp! 
Så jag körde mina vanliga vikter o av någon konstig anledning började jag aldrig svettas på det sättet jag brukar:/ 
jag tycker om när det droppar från ansiktet vid armhävningar, jag vill se det rinna längs med halsen, det är ett kvitto på att jag gör rätt o tar i.. 
Men inte idag.. Buhu!
vet inte vad som blev galet! 
Men jag var där iaf, o mör o go är jag:) 
 
så vill du ge hela kroppen en timmas omgång, gå på bodypump!! 
 
Btw,  nästa vecka kommer det hem både Cola crush o pear slushie till mig o syrran.. :D
när man inte kan välja får man väl ta bägge o dela dom lika haha! 
Final research här i Vetlanda har grymt bra service vill jag bara säga! 
Det som inte finns tas hem, o aldrig några problem med information om produkterna! 
Prisvärda är de oxå! 
Tummen upp för dom! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0