Nu vet ni vid det här laget...

Att måndagar betyder ......
Just det, hemmapass Combat..
 
Körde pass 51, och här under kan ni se en Sizzler från det passet...
 
https://www.youtube.com/watch?v=irbVxfRxT-w
 
Bara älskar det!!
 
Så nu har jag kickat igång denna veckan...:)
 
Minns ni boken jag köpte i Ullared?
Lär dig leva!
Läste ut den för några dagar sedan, o rekommenderar den verkligen..
Så många ggr man inser hur fel man tänker och gör...
 
Många som känner mig vet att jag är en pessimist ut i fingerspetsarna...
Det kommer aldrig gå, äh det är inte lönt, varför skulle jag lösa det, det kommer inte bli av iaf, o så vidare...
Det var en dag på jobbet som jag fick höra av kollegan att jag var väldigt negativ..
Jag hittade alltid ett "men"..
till ett expempel!
 
- Vad fint det är ute idag..
- Ja men gud vad det regnade igår..
 
- Då va det ny vecka igen..
- Ja men helgen gick för fort..
 
Ni fattar?
 
Efter att jag fick höra det insåg jag oxå hur jävla tråkigt det lät..
Att alltid vända nått postivit till negativt...
Och efter att jag har läst boken inser jag mer o mer att allt handlar om tankar...
Ja faktiskt, vi som människor styrs av hur vi tänker..
stress, oro, ångest, samvete..
ALLT styrs av våra EGNA tankar...
Och VI själva väljer vilka tankar vi ska tänka...
 
I boken stod det att vi vid varje negativ tanke ska vi hitta en positiv direkt efter..
tex.
- Åh, nu tappade jag den så den gick sönder!
- Fast vilken tur att jag inte fick den på foten för det hade gjort ont.
 
- Jaha, nu regnar det, precis när jag skulle gå ut.
- Vilken tur att jag har bra regnkläder
 
- Nu hinner jag inte i tid till jobbet!!
- Men det är inte hela världen, jag ber om ursäkt och tar igen den tiden ikväll så är det nog ingen fara..
 
- Så ledsamt, mina pengar räcker inte till den där supersnygga tröjan..
- Men jag är nöjd med de där skorna jag köpte förra veckan iaf..
 
Ni förstår säkert poängen...
Det är inte lätt, men jag om någon måste verkligen träna på detta!
 
Och varje gång man blir stressad, fundera på VARFÖR ni är stressade...
Visst är det era tankar som stressar upp er?
TANKAR, de tankar ni VÄLJER att TÄNKA!
För vi kan styra dom, tro det eller ej...Vi har alltid ett val att tänka annorlunda, vi måste bara lära oss att göra det..
 
Samma sak gäller oro..
Man ororar sig för vad som KAN hända så pass mycket att man mår dåligt av det..
Istället för att tänka på allt som kan gå bra...
Man kan förstora upp saker i sitt huvud innan det ens har hänt, oroa sig i helt i onödan..
Lagt energi på nått tråkigt som kanske inte alls hände...
Eller rent av inte gjort det man så gärna ville, för att komma undan oron av att något KAN gå fel..
Där missar man nått man vill, för att TANKARNA tog över..
 
Som sagt, läs boken..
En "ah just det ja" för alla..!!
 
Så därför avslutar jag med en kom ihåg därifrån..
 
Du behöver lära dig ett nytt sätt att tänka
innan du kan behärska ett nytt sätt att vara
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Denna bok måste jag verkligen läsa, tack för tipset!!

Svar: Gör det.. en riktig tankeställare på många plan..:)
Pila

2015-10-26 @ 22:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0