En vecka..

Idag är det en vecka sedan jag fick mer ansvar på jobbet..
Vilket lett till en press på mig själv..
o att vi sen har ny personal som ska läras upp har gjort att jag inte haft möjligheten att göra allt jag ska, framför allt inte hunnit börjar lära mig nya saker..
Så idag vaknade jag med en inre stress..
Kände av en påbörjan till magkatarr på förmiddagen och sen kom syrran o barnen in o hälsade på vilket gjorde mig väldigt glad, men när vi började diskutera livet i stort och jag insåg hur mkt jag vill på en o samma gång så brast det lite..
Men jag svalde några ggr o jobbade sedan vidare...
 
Jag har en tendens att alltid vilja ha kontroll o klara besked, gärna kontroll över en vecka framöver..
Men i dagsläget är det mesta bara kaos o veckans dagar och tid räcker inte till, iaf inte om jag vill hinna med allt jag önskar..
 
Så där va vi igen..
Prioritering!!
 
jag måste lära mig att fokusera på en sak i taget, och att försöka se en helhet..
Det blir lätt att jag gräver ner mig så djupt i småsaker att jag tappar allt i slutet...
 
När jag är på jobbet, ja då ska jag vara fokuserad på det..
När jag är på träningen, då ska jag vara DÄR och släppa jobbet...
När jag är där jag vill vara, så ska jag släppa allt annat o vara i nuet..
inte sen'et, för det kan jag ta o fokusera på när det behövs..
 
Ikväll va jag trött, men såg ändå fram emot ett pumppass, för hjärnan behövde det!
Det gick hyfsat, men irriterar mig på att jag är så stel i baksida axlar o skuldror så jag får inte upp armarna rakt utan lutar huvudet framåt o svankar för att kämpa mig upp..
Så jag tog tillfället o frågade tränaren om tips..
O det hade han många..
Så nu har jag lovat att göra dessa då o då..
han påstod att jag efter redan några veckor skulle kunna öka vikterna o att armarna följde med uppåt..
Så ska ge det en chans..
 
Visst, jag är stel pga sjukdommen, men tror nog att jag kan mjuka upp en hel del om jag bara ger det tid och rörelse...
 
Det kändes iaf skönt att komma hem till spegelbilden...
 
 
 
nu ska jag bara lära mig att dricka mycket mer vatten...
Det blir knappt en halvliter om dagen vilket är inte alls bra då jag dricker typ 6 koppar kaffe istället:D
jaja, som sagt, en sak i taget..
Allt går, om man bara vill o låter det ta tid..:)
 
Kramar
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0