Effektiv dag!

slog upp mina gröna strax efter 5 tidigt idag på morgonen! 
en ledig dag väntade men kunde inte somna om då kaffesugen kom med full kraft! 
Och vem ville missa detta liksom!
 
Vid 7.30 ca blev det en morgonpromenad runt illharjen innan det blev lite rejälare frukost! 
Sen tog jag tag i dagen och har sedan ca 9 hunnit med 
1. Tvättat bilen
2. Städat bilen invändigt
3. Följt med en vän till Nässjö där vi hög i oss varsin pizza o kollade lite butiker
4. Handlat på maxi
5. Tränat pump 
6. Duschat
7. Diskat för att kunna laga mat
8. Alltså lagat mat/matlådor
9. Diskat igen
10. Tvättat 
11. Slagit ihop en limpa bröd
12. Ätit
13. Pimplat en o annan kaffe mellan dessa punkter för att orka hålla mig vaken! 
 
Dagen flöt på bra o humöret va på topp, tills pumpen! 
Den gick pissdåligt! 
Då jag i söndags låg med frossa o illamående hela dagen hade jag ingen matlust o åt så gott som bara frukost..
gårdagen gick bättre men med magknip då den plötsligt fick nått att jobba med.. 
o idag smäller man i sig en pizza liksom.. 
Mättnaden satt i halsen trots att pumpen va ca 3 timmar senare.
ingen energi o illamåendet kom o gick från början till slut! 
att gå till passet, veta att det troligtvis är enda möjliga denna veckan pga påsken o inte alls få till det va som en käftsmäll, just idag! 
För jag är extremt trött, jag irriterar mig fortfarande på ett knackande/tickande ljud på bilfan, och jag börjar känna press/stress inför mer tid/ansvar på jobbet! 
Hur ska jag få ihop allt jag vill kunna pussla ihop!?
att jobba längre dagar innebär tröttare pila, att orka träna på det kommer bli en utmaning!
men jag antar den, för jag måste träna för att må bra! 
Om det så ska bli morgonpromenader eller hemmapass! 
 
Nu laddar jag upp för "prioriteringens tider"
 
när jag är trött o motgångar kommer blir jag lätt som en fyraåring..
vill sitta i ett hörn o sura ifred! 
Men även om jag vet att det inte hjälper så är det just det jag vill, för att dalta eller försöka pusha igång mig gör mig bara mer förbannad!
 
vilken tur att jag till största delen av dagen fått skratta och fått så mkt gjort att jag hade "råd" att morra ifred sista vakna tiden av denna dagen!! 
 
Imorgon är det onsdag, nya utmaningar och förhoppningsvis en gladare Pila! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0